Startsidan Verksamhet Bilder från verkstan   Om företaget Kontakt


 

Klicka på bilderna för större format!

 

 

Ett par färdigpreparerade 454-block.

 

Testkörning av de färdiga motorerna.

 

En smallblock under montering. Motorn är strokad och borrad till 383 cui, och har bl a hydraulisk rullkam.

 

En gammal Volvo Penta har fått ett fabriksnytt Vortec-longblock, och kringutrustningen har renoverats.

 

Testkörning och justering av samma VP-motor.

 

Ett par MerCruiser 502 Magnum färdiga för montering i båt.

 

Det brukar ju heta att "ingenting är omöjligt", men detta är tyvärr bortom all räddning.

 

MerCruiser 502 Magnum, borrad till 509 cui, med högre kolvar och vassare rullhydraulisk kamaxel.

 

Provkörning av en renoverad MerCruiser 5.7 LX.

 

En MerCruiser 350 Magnum MPI under testkörning och injustering.

 

Ett block till en 540 cui bigblock är färdigpreparerat och klart för montering.

 

Montering av kamaxeln i samma block.

 

Här har det blivit ett komplett shortblock.

 

Kontroll av TDC.

 

 Samma 540 färdigbyggd.

 

Vevstaksbalansering.

 

Justering av kolvringsgap.

 

Mätning av sträckning i skruvar till vevstakslageröverfall.

 

578 cui bigblock som byggs för ProCharger-kompressor, och som ska sitta i en dragracingbil.

 

2 st 555 cui longblocks klara för avhämtning.

 

 598 cui byggd på Dart Big M-block, och CNC-portade Brodix-toppar med Jesel vipparmsbryggor.

 

Provkörning av en 580 cui marinmotor.

 

En marinmotor på 540 cui efter testkörning.

 

En vansinnigt rapp 427 cui dragboat-motor ska provstartas.

 

Ett 350-block modifierat för ökad slaglängd när en "strokervev" ska ta plats i blocket.

 

Samma block, nu med vevparti och tråg monterat.

 

Denna 350 har nu blivit 383, och här ska de nya topparna monteras.

 

En 4.3-liters MerCruiser V6 under montering.

 

En 355:a med fina AFR-toppar under uppbyggnad.

 

Scorpion rullvippor till CBB.

 

Jesel vipparmsbryggor på Dart Pro 1-toppar på en 555 cui marinmotor.

 

 Vägning av vevstakar igen.

 

Detta är i grunden en GM LM7 som nu har borrats & strokats till 383 cui, och som byggs för dubbelturbo.

 

En GM LS2 borrad & strokad till 412 cui, ska överladdas med en dubbelskruvskompressor från J:M Tech.

 

Genomgång av helaluminium 706 cui ProMod-motor. 

 

Kolvar/stakar till samma ProMod-motor.